Gry karciane – rozrywka, która możesz zabrać ze sobą wszędzie!

Gry karciane głównie kojarzą się z klasycznymi rozgrywkami w karty takimi jak brydż, kierki czy poker. Tymczasem rynek gier karcianych dynamicznie się zmienia i wiele popularnych gier planszowych składa się głównie z kart, a plansza jest tylko dodatkiem, który ułatwia obliczanie punktów i ich zaznaczanie. Są to najczęściej typowe gry imprezowe, do których potrzeba więcej niż dwóch osób.

Alias, czyli wojna płci

Alias to gra karciana, w której plansza służy tylko podliczaniu punktów. Głównym założeniem jest podział graczy na dwie grupy – kobiety i mężczyźni, które będą ze sobą rywalizować. Zadaniem obu grup jest wytłumaczenie swojej drużynie typowych haseł dla płci przeciwnej. Ograniczeniem jest czas, więc tyle haseł, ile uda się odgadnąć podczas jednej rundy, tyle otrzymuje się punków. Następnie przychodzi kolej na drużynę przeciwną.

Dix It, czyli nieco kreatywności

Dix It jest grą indywidualną. Plansza również służy wyłącznie do podliczania punktów. Zagrać w nią można od 3 osób, jednak optymalna liczba graczy to 4. Każdy z uczestników ma na ręce 6 kart z pięknymi grafikami. Zadaniem uczestników jest kolejno wymyślanie skojarzeń z wybranym spośród 6 kart obrazkiem. Pozostali gracze nie widzą wspomnianej karty. Następnie pozostali uczestnicy wybierają spośród swoich kart taką, która najbardziej kojarzy im się z podanym hasłem i przekazują ją osobie, która w tej kolejce wymyślała hasło. Następnie karty są tasowane i rozkładane na stole, a uczestnicy próbują odgadnąć, która z kart to karta gracza, który podawał skojarzenie. W zależności od wskazań gracze otrzymują różne liczby punktów.

Czarne historie, czyli trochę mroku

Czarne Historie to seria gier karcianych, która składa się z wielu części. Gra składa się wyłącznie z kart, może brać udział dowolna liczba graczy. Karty są dwustronne. Na jednej stronie znajduje się opis pewnego makabrycznego wydarzenia, który czytany jest wszystkim graczom. Na drugiej stronie zamieszczone jest wyjaśnienie, które poznaje wyłącznie mistrz gry, który następnie odpowiada na pytania pozostałych graczy “Tak” lub “Nie”.